Prima pagină > Pietre > Manastirea RAMET

Manastirea RAMET

O manastire care inca poate sa atraga vizitatorii si turisti in cautare de liniste si frumos. Desi s-a construit en gros , aici, dupa revolutie locul ales acum fo 600 de ani ramane principalul punct forte. Intre versanti stancosi la 2 km de intrarea in cheile Rametului manastirea merita vizitata.

Student fiind stiu ca am vizitat-o in vremea vechiului regim. Stiu ca  tineau si alcool pentru cei ce rataceau acolo si tare m-am mai imbatat deoarece nu am avut toti colegii loc de dormit. Asa incat am tras un bridge si am baut toata noaptea. De fapt aveau un mic magazin si restul era cam ruina, doar nu era sa-i sustina comunistii. Dupa revolutie totul a renascut. Cu mare placere ma abat pe aici cand am timp si drum in zona. Din Teius se deschide un drum spre satele si manastirea din capat. Sunt de strabatut peste 10 km.

De fapt am si innoptat de cateva ori in manastire. Ca mai peste tot, fetele sunt primitoare si preotii de treaba. Poti discuta cu ei tot felul. Nu sunt ingusti. Adevarul e ca dupa revolutie s-au plimbat si ei prin Europa. Acu fo 5 ani am primit la plecare fo 30 de pizze congelate. De acelea cu carne, dragut!

Au atelier de pictura,icoane. Atelier de tesut covoare. Frumoase si scumpe pentru buzunarele mele.

Biserica noua, de zid, cu cateva interioare

Cateva exterioare.

Staretia si birourile

Biserica veche si cateva interioare

Este amenajat si un mic muzeu cu vechituri adunate din satele din apropiere

Am trecut de multe ori pe aici. Odata am prins si pregatirile de bucatarie pentru celebrarea zilei de hram. Aici se aduna multa lume si e nevoie de multa mancare, dupa cum se vede.

Daca te scoli dimineata si iesi in spatele manastirii vei avea impresia ca aici se termina lumea iar dealul care inchide valea este fundul lumii. O veche casuta se desluseste pe deal. Acolo a fi vama? Cand mai trec pe acolo voi face o fotografie.

Categorii:Pietre
  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

