Prima pagină > eu! > matematica

matematica

Privind pozele cu ce a mai ramas din colectia mea de cutii cu chibrituri mi-am adus aminte de liceu. La matematica ni se explicase la un moment dat despre reguli in matematica si, ca exista ” exceptia care intareste regula” . La intrebarile noastre profesoara nu ne-a putut furniza o explicatia ,sa zic asa, palpabila, pe intelesul nostru. Normal, adica cum sa exista o regula dar exista o exceptie  si aceasta sa intareasca regula. Mai tarziu am descoperit aceasta banala cutie de chibrituri care mi-a adus aminte instantaneu de cele de mai sus scrise. Si mi-am dat seama ca ar putea fi folosita de profesori in munca lor.

Deci vedem o imagine in care un numar de copaci se insiruie linistiti de-a lungul unui drum. Dar daca priviti in partea dreapta veti observa ca un copac lipseste. Si atunci iti dai seama ca exista o regula. Copacii sunt plantati la distanta egala , unul dupa celalalt. Dar unul lipseste. Este exceptia care intareste aceasta regula. Nu vi se pare ca am dreptate?

Categorii:eu!
  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

