Prima pagină > de-ale gurii > Galbiori uscati

Galbiori uscati


M-a intrebat candva un amic ce fac daca gasesc prea multe ciuperci. Pai, prea multe e destul de greu de apreciat. Dar in afara faptului ca doua zile mananc ciuperci mai pun si deoparte. Galbiorii, hribii si trambitele le usuc. Hribii taiati subtire, aproximativ 3mm ( cu aceasta ocazie fug si viermii din ciuperca), galbiorii dupa o zi de soreala ii rup de-a lungul iar trambitele le rup in trei patru bucati.

Cu galbiorii uscati obsnuiesc sa fac supa crema de galbiori (cu legumele de rigoare, la aceasta supa galbiorii sunt macinati destul de fin.)  iar mai pe la sfarsit arunc o mana de trambite uscate.  Ca sa ramana intregi si sa le simt in gura. Si totodata sa nu inegreasca supa ca nu mai arata apetisant.Cu hribii fac mai multe. O omleta cu hribi uscati e un deliciu.Apoi poti arunca o manuta de uscati intr-o tocanita cu carne. Poti de asemenea sa-ti faci un ulei pentru salate cu aroma de hribi. Iese „ecelent”. Trambitele se potrivesc la supa mea crema de galbiori si in orice tocanita.

No, acu sa stiti ca hribii se pastreaza minunat si in congelator. Dupa curatare de pamant se sterg palariile de praf si se taie felii sau cubulete. NU se spala cu apa. In pungi de cate o portie se pastreza minunat si pierd nu nimic din aroma.

Acu, am poze doar cu galbiori dar cand le voi gasi pe celelalte le voi anexa.

deci, aici e sarja de galbiori imediat dupa ce i-am curatat de ace de brad. Eu plec la cules de ciuperci cu bricegul specializat. Curat fiecare ciuperca ininte de a o pune in cos. In felul acesta nu se murdaresc unele de la altele si sunt mai usor de curatat.

deci, gramada de mai sus dupa ce au stat mai mult de o zi la uscat.

acilea le vedeti dupa ce le-am rupt de-a lungul.

Asa arata in final. Apoi de dimineata fac un foc in teracota si le asez cu tot cu suprt deasupra sobei la supra uscare. Cand sunt „crocante” le pun in borcan inchis. Asa procedez cu toate cipercile pe care le usuc.

munca e epuizanta asa incat trebuie consumate multe lichide!


Aici o poza in care se vede actiunea de pregatire a hribilor pentru congelator. Eram la deal si in perioada aceea nu gasisem decat galbiori si cativa, foarte putini, hribi.

Ciuperca , palaria sarpelui, nu am reusit sa o conserv decat la congelator. Dar am avut surpriza sa constat ca e ca panza tare dupa decongelare. Asa incat le- am tocat in masina de tocat si am facut chiftele din ele. Fara carne. Minunate asa!

Categorii:de-ale gurii
  1. lupescu
    Iulie 1, 2014 la 11:46 am

    buna ziua! privitor la ciuperca palaria sarpelui, daca va referiti la Macrolepiota procera – aceasta se usuca foarte bine (siraguri cu palari intregi acoperite cu tifon si puse la soare)

    • clujanu
      Iulie 14, 2014 la 11:27 am

      bun, se usuca intr-adevar, dar ce se poate face apoi cu ele? cam la ce mancaruri se preteaza?

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

